10 consells de l’OMS per tenir un confinament saludable a nivell mental

El director general de l’Organització Mundial de la Salut, el doctor Tedros Adhanom Ghebreyesus, demana mantenir “intacta” la salut física i la mental davant l’aïllament domiciliari que estan practicant molts països per mirar d’aturar el creixement del coronavirus. Aquestes són les recomanacions. 

  1. VIGILA LES TEVES DEFENSES: Duu a terme una dieta nutritiva i saludable per mantenir fort el teu sistema inmunològic.
  2. EVITA EL CONSUM DE BEGUDES AMB SUCRE
  3. EVITA EL CONSUM D’ALCOHOL
  4. NO FUMAR:El tabac pot incrementar el risc de tenir malaties respiratòries i agreujar els efectes del COV-19 si t’infectes.
  5. PRACTICA EXERCICI FÍSIC CADA DIA: Practicar exercici físic cada dia. 30 minuts els adults cada dia. I els nens, una hora. Si no es pot sortir (com el nostre cas), recomanen buscar exercicis a internet (Youtube en va ple de tutorials: pilates, abdominals, aerobic, zumba…). Els Serveis d ‘Esports  han posat en marxa un servei de classes virtuals. Qui pugui dins de casa, pujar i baixar escales (no es pot a l’escala de les comunitats de veïns). L’OMS aconsella també practicar ioga (Youtube també té un munt de tutorials si us hi voleu posar ara).
  6. ESCOLTAR MÚSICA, LLEGIR O JUGAR A JOCS ÉS RECOMENABLE: En la mateixa línia entrarien també els clàssics passatemps o dibuixar.
  7.  SI TREBALLEU A CASA, MIREU DE NO SEURE SEMPRE A LA MATEIXA POSICIÓ: Cada mitja hora aixecar-se tres minuts per moure’s una mica i donar-se un petit descans.
  8. ES DESACONSELLA NO ESTAR ENGANXAT TOT EL DIA A LES DARRERES NOTÍCIES SI CREEN ANSIETAT: Informar-se una o dues vegades al dia i sempre de fonts fiables.
  9. EN QUANT A LA SALUT MENTAL, ASSENYALEM QUE ÉS NORMAL ESTAR ESTRESAT, ESPANTAT O CONFÓS: Cal expressar els sentiments amb persones conegudes.
  10. EN LA MESURA DEL POSSIBLE, CAL AJUDAR LA COMUNITAT: “La compassió és una medicina: et poc ajudar a tu tant com ho fa a la resta”, diu el director general de l’OMS.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *